Vi varetager alle opgaver i forbindelse med byggeriet og sikrer en stram, daglig byggestyring

Sådan er det at bygge nyt hus

Overlad trygt alle opgaverne til os

Vi varetager alle opgaveri forbindelse med byggeriet og sikrer en stram, daglig byggestyring

Vores ambition er, at hvert byggeri bliver en god oplevelse både for jer som kunde og os, som leverandør. Vi gør hver dag vores yderste for at opfylde den ambition.

At bygge et nyt hus er en stor beslutning og stor opgave. Vi rådgiver før, under og efter I har besluttet jer for at bygge nyt

Vi tager jer i hånden, og følger jer hele vejen gennem processen, som typisk forløber sådan her:

Før byggeriet

  • Byggeprocessen starter med et møde, hvor vi taler om jeres boligdrømme, ønsker, behov og budget
  • I modtager et tilbud, hvor alle omkostninger til byggeriet er indeholdt sammen med en forventet byggeperiode – typisk 20 uger
  • Når I har accepteret tilbuddet, sender vi en detaljeret skriftlig kontrakt sammen med en beskrivelse, hvor arbejdets omfang, pris, opstarts- og færdiggørelsestidspunkt fremgår.

Under byggeriet


Under selve byggeriet har vi en nøje tilrettelagt ”køreplan”, som sikre, at vi overholder den aftalte økonomi og tidsplan. Køreplanen er en del af kontrakten. På den måde ved I med sikkerhed, hvad vi har aftalt.

  • Vi står for ansøgning om byggetilladelse og udfører de nødvendige tegninger sammen med statiske beregninger, varmetabsberegninger, etc.
  • Vi holder materialevalgsmøde i vores udstillingshus i Ballerup eller i vores showroom i Næstved/hos relevante leverandører, hvor I vælger de materialer, I vil have – skabe, hårde hvidevarer, gulve, farver, køkken, badeværelse, armaturer, klinker, placering af stikkontakter og alle de andre valg og beslutninger, der skal til. Vores materialevalgskonsulent vil guide jer gennem materialevalgene i vores showrooms og når I skal vælge øvrige materialer hos relevante leverandører vil de respektive fagpersoner rådgive jer
  • I kender altid den samlede pris af byggeriet, inden vi starter, og det koster ikke en krone mere end der er aftalt
  • Når papirarbejde og materialevalg er på plads, starter projekteringen. Vi søger om byggetilladelse, og når den er på plads, starter selve byggeriet
  • I har i løbet af byggeriet en tæt dialog med os, og vi følger byggeriet minutiøst.
  • I byggefasen kan I få egen nøgle til byggeriet, så I kan følge med undervejs.

Efter byggeriet

  • Cirka en uge før aftalt aflevering afholdes før-aflevering, hvor vi gennemgår alt, hvad der er leveret. Vi udarbejder en afleveringsrapport, hvor eventuelle fejl og mangler registreres. Vi tilstræber at udbedre eventuelle fejl og mangler inden afleveringsdagen
  • Aflevering, gennemgang af afleveringsrapport og betaling sker først, når vi udleverer nøglerne til jeres nye hus. På den måde er I sikret, at I ikke betaler for noget, som I ikke får
  • Er det ikke muligt at udbedre evt. fejl og mangler mellem før-aflevering og aflevering, vil dette ske inden for 2-8 uger efter overdragelse af nøgler, og først når det er sket, betaler I den sidste rate. Samtidig får I en 10-årig byggeskadeforsikring
  • Der afholdes en 1-års og 5-års gennemgang, hvor eventuelt senere opståede fejl/mangler rettes og udbedres.


Lad mig rådgive jer godt fra start til slut

Thomas P. Ludvigsen
Adm. direktør
Mobil 40 16 29 55
tpl@visuelbyg.dk

Book et møde med mig

 

Visuel online-katalog

Bestil katalog

Få Visuel online-katalog i mailboksen. Udfyld bestilling nedenfor, og vi kvitterer med 64 sider inspiration til jeres nye bolig.

Udfylder du formularen, giver du samtykke til, at vi må kontakte dig pr. email. Bare rolig, vi spammer ikke, og du kan til enhver tid afmelde dig igen.